Galeria

Wycieczka w góry Tatry i Pieniny

W dniach 18-19 września 2018r. wybraliśmy się na zaplanowaną wcześniej wycieczkę w polskie góry. Uczestniczyli w niej uczniowie klas IV-VIII wraz z opiekunami.

Pierwszego dnia wyruszyliśmy w trasę punktualnie o godzinie 6 rano. Naszym punktem docelowym w tym dniu były Pieniny, dokładniej malownicze Krościenko. Stąd wyruszyliśmy na szczyt Trzy Korony. Góra już od początku nie oszczędzała naszych nóg, jednak wycieczkowicze dzielnie pokonali tą trudną trasę wiodąca na jej szczyt. Stąd roztaczał się przepiękny widok na góry i dolinę Dunajca. Po ciężkich trudach trwającej ponad 5 godzin wspinaczki udaliśmy się na do pensjonatu w Białym Dunajcu .

Drugiego dnia po śniadaniu udaliśmy się pod Wielką Krokiew Narciarską i stąd razem z przewodnikiem wyruszyliśmy na kolejną pieszą wędrówkę na Gubałówkę. Po dotarciu na szczyt podziwialiśmy piękno polskich i słowackich Tatr i robiliśmy pamiątkowe zdjęcia. Po zejściu z Gubałówki odwiedziliśmy zabytkowy cmentarz na Pęksowym Brzyzku z 1851 roku. Znajduje się tu około 500 grobów, w tym prawie  wszystkie są niepowtarzalnymi zabytkami sztuki. Następnie pojechaliśmy do naszego narodowego Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach. Ostatnim punktem wycieczki były zakupy na Krupówkach. Po obiedzie w Białym Dunajcu  udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Oczywiście nie obyło się w drodze powrotnej bez wizyty w Mac Donalds. Zdrowi, szczęśliwi i zadowoleni wróciliśmy do swoich domów na godzinę 23.